آینده کودکان ما
نوشته شده توسط : مرجان

آیا توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های تلفن همراه مسئول چاقی کودکان هستند؟

امروزه از هر سه کودک در آمریکا یک نفر اضافه وزن یا چاق دارد. این اعداد در جوامع آفریقایی آمریکایی و اسپانیایی تبار حتی بیشتر است، جایی که نزدیک به 40 درصد از کودکان دارای اضافه وزن یا چاق هستند. مطالعه اخیر توسط W.H.O. نشان می دهد که وضعیت در اروپا بهتر نیست و در حال بدتر شدن است.

مجله رسمی آکادمی اطفال آمریکا گزارش داد

به طور فزاینده ای روشن می شود که رسانه ها، به ویژه تلویزیون، نقش مهمی در علت شناسی چاقی و تربیت کودکان در جامعه امروزی دارند. […] متخصصان اطفال باید در هر ملاقات با کودک خوب یا نوجوان دو سؤال در مورد استفاده از رسانه بپرسند: (1) چقدر در روز از صفحه نمایش استفاده می شود؟ و (2) آیا تلویزیون یا اتصال به اینترنت در اتاق خواب کودک وجود دارد؟

جراح ژنرال ریچارد کارمونا گفت

به دلیل افزایش نرخ چاقی، عادات غذایی ناسالم و عدم تحرک بدنی که ناشی از عدم آموزش تربیت کودک ، ممکن است نسل اول را ببینیم که از سلامت کمتری برخوردار بوده و امید به زندگی کوتاه تری نسبت به والدین خود دارند. اپلیکیشن‌های موبایل هنوز جایگاه خاصی در جدول دلایل چاقی کودکان ندارند، اما می‌توان تصور کرد که افزایش تعداد فعالیت‌هایی که بچه‌ها می‌توانند جلوی نمایشگر انجام دهند و فراگیر شدن دستگاه‌ها باعث نمی‌شود. زندگی آنها را از نظر جسمی فعال تر کنند.

در 20 سال آینده صدها میلیون نفر در جهان از مشکلات سلامتی رنج خواهند برد که می‌توانست با یک سبک زندگی سالم‌تر از آنها پیشگیری کند. اما اگر به طور جدی به این مشکل رسیدگی کنیم، می توانیم این را تغییر دهیم.

آیا کاری وجود دارد که بتوانیم به عنوان توسعه دهندگان اپلیکیشن انجام دهیم؟

من این طور فکر می کنم. اما در نحوه تعیین اولویت‌ها، ترازنامه‌ها و نحوه ارزیابی عملکردمان به‌عنوان شرکت‌ها کمی تغییر دیدگاه ایجاد می‌شود. در واقع، به‌عنوان توسعه‌دهندگان اپلیکیشن، مهم‌ترین معیاری که ما کار خود را بر روی آن ارزیابی می‌کنیم این است که برنامه‌های ما چقدر «چسبنده» هستند: کاربران چقدر زمان صرف بازی‌های ما می‌کنند و چند بار برمی‌گردند؟ وظیفه ما این است که مطمئن شویم کاربران تا حد امکان زمان بیشتری را صرف بازی ما می‌کنند و آنچه در این مدت برای کاربران ما اتفاق می‌افتد «به ما مربوط نیست».

دنیایی فراتر از تصورات ما برای چاقی کودکان

ممکن است ما آن را بپذیریم یا نه، اما دنیایی فراتر از برنامه های ما وجود دارد. مطالعات در مورد بازی هایی که تولید می کنیم باید اثرات مثبت و همچنین عوارض جانبی را بررسی کنند. تعدادی از عوامل وجود دارد که ممکن است آنها را اندازه نگیرید زیرا به تجارت شما مرتبط نیستند، اما -لعنتی!- برای مخاطبان شما مهم هستند.

پایداری رفتار کودکان

تمام هدف پایداری ارزیابی تأثیری است که یک محصول، یک فرآیند، یک ساختمان، یک بازی نه تنها بر ترازنامه شرکت، بلکه بر کل جامعه دارد. در حال حاضر، ما به عنوان یک صنعت پایدارتر از یک شرکت تولیدکننده بطری های پلاستیکی غیرقابل بازیافت در مقادیر زیاد نیستیم.

صنعت تربیت

ما به عنوان یک صنعت به طور انبوهی بچه‌ها را تحت فشار قرار می‌دهیم تا در خانه بمانند، بازی‌های ویدیویی انجام دهند، کارتون ببینند، در حین استفاده از برنامه‌های طراحی زیبا یاد بگیرند و... چاق شوند. ما آنها را تشویق می کنیم که فکر کنند خلاقیت فقط در مغز ما زندگی می کند و تجربه چیزی است که می توان از مبل ساخت.

وظیفه والدین

بیایید منصف باشیم، همه اینها تقصیر ما نیست. این ما هستیم، این والدین هستیم که به بچه‌ها زمان بدون نظارت برای ماجراجویی در فضای باز نمی‌دهند، این تلویزیون است... اما - هی!- ما فرصت‌های زیادی داریم که به جای اینکه بخشی از مشکل باشیم، سهم خود را انجام دهیم و بخشی از راه‌حل باشیم.

فناوری و پیشرفت تکنولوژی

فناوری به نقطه‌ای رسیده است که داستان سرایی همه‌جانبه در حال باز کردن امکانات است و ما قویاً معتقدیم که این اتفاق بزرگ بعدی است. رسانه ها به سختی تلاش کرده اند تا چیز بزرگ خود را در انقلاب موبایل بیابند. ما اکنون آماده‌ایم تا راه‌های کاملاً جدیدی را برای ارائه داستان‌ها آزمایش کنیم: تعامل فیزیکی با کاربران خود، و حرکت دادن آنها به منظور کاوش داستان‌ها. ما معتقدیم که زمان آن فرا رسیده است که شیوه تجربه داستان‌ها را متحول کنیم.

این همان چیزی است که ما به آن سرگرمی پایدار می گوییم: از فناوری استفاده نوآورانه ای می کند، تأثیر گسترده تر یک داستان را در نظر می گیرد، آن را فشار می دهد.

منبع:

https://masiresaabz.com/product/%D8%AA%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D8%AA-%DA%A9%D9%88%D8%AF%DA%A9-%D8%B4%D8%A7%D8%AF-%D9%85%D9%88%D9%81%D9%82/

 

 





:: برچسب‌ها: تربیت ,
:: بازدید از این مطلب : 187
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: